Commissievergaderingen 12 juli 2023

Gepubliceerd op: 12 juli 2023 12:07

De laatste commissievergaderingen voor het zomerreces.

Wat staat er op de agenda's?

Statencommissie Ruimte, Natuur en Duurzaamheid (Statenzaal)

We beginnen de middag met een onderdeel uit het inwerkprogramma: de Oostvaardersplassen. Daarna gaan we door met het experimentenkader batterijopslag Flevoland.
Deze vergadering wordt afgesloten met de onderwerpen energieweerbaarheid en Multimodaal Infrastructuur Testcentrum (MITC) - Partiƫle herziening Omgevingsprogramma Flevoland.

Statencommissie Economie, Mobiliteit en Samenleving (Commissiekamer)

Deze commissie begint met de (misschien besloten) bespreking van het aangepast investeringsvoorstel Maritieme Servicehaven Noordelijk Flevoland en daarna het kunstmuseum Almere. Vervolgens door met de meerjarige agenda 2024-2028 Regio Zwolle en de Economische Visie 2023 en economisch programma 2023-2028.

De vergaderingen zijn uiteraard bij te wonen op het Provinciehuis maar kunnen ook (live en achteraf) meegekeken worden via de website van Provinciale Staten.