De Statengriffie zoekt een collega!

Gepubliceerd op: 13 oktober 2020 11:10

Wij zoeken voor de Statengriffie een griffiemedewerker die in een team van drie griffiemedewerkers zorgt voor een goed lopend office-management en daarnaast samen Provinciale Staten ondersteunt. Speciale aandacht gaat uit naar jouw talent om als redacteur de Statengriffie online zichtbaar te maken o.a. op social media.

Waar kom je te werken?
De Statengriffie is het ambtelijk apparaat van Provinciale Staten (PS) en treedt op als eerste adviseur. Zij biedt een breed scala aan ondersteuning: van stukkenstroom tot de inzet van politieke instrumenten, van werkbezoeken tot burger- of stateninitiatieven.

Een kwalitatief hoogwaardig openbaar bestuur vraagt om een bijdrage van ons allemaal. Draag jij hieraan bij? Dan ga je deel uitmaken van een creatief en ontwikkelgericht team dat bestaat uit een griffier, een adjunct-griffier, commissiegriffiers, statenadviseurs en griffiemedewerkers. Benieuwd naar onze visie en omgeving? Volg dan deze link.

Jouw toekomstige baan?
De drie griffiemedewerkers werken samen voor de Statengriffie en Provinciale Staten.

• Je bent online redacteur van de afdeling voor intranet, internet en social media. Daarbij zoek je de interactie op social media, maak je online uitnodigingen en publiceer je online stukken.
  • Je bent het visitekaartje van de Griffie! Je zorgt samen voor een goedlopend officemanagement zoals de afhandeling van mail, telefoon, post, facilitaire zaken, declaraties en facturen.
  • Je ondersteunt samen bij de voorbereiding van commissie- en Statenvergaderingen (agendavorming, facilitaire ondersteuning, stukkenstroom, besluitenlijsten, ingekomen stukken). Je hebt een signaal- en vraagbaakfunctie voor Statenleden over alle organisatorische en facilitaire aangelegenheden.
  • Je zorgt samen voor het organiseren van werkbezoeken, themabijeenkomsten, excursies en bijzondere bijeenkomsten van PS.

Wat breng je mee
Je vindt het boeiend om te werken in een team met veel deadlines. Je staat met beide benen op de grond, je kunt relativeren, je hebt humor, je blijft kalm bij drukte en je kunt nee zeggen. Daarnaast heb je onderstaand profiel:

• HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur ervaring met online communicatie en office management;
  • Je hebt kennis van en ervaring met diverse ICT applicaties. Met name social media en DTP programma's, zoals Adobe, hebben jouw interesse.
  • Je kan evenwichtig handelen en bezit een bijzonder talent voor organiseren.
  • Je bent incidenteel ook 's avond beschikbaar voor jouw collega's (ca. 1 keer per week).

Wat bieden wij jou?

• Een salaris van minimaal € 2.417,17 en maximaal € 3,453,08 (schaal 8) bruto per maand bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van ervaring en opleiding;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individuele Keuze Budget van circa 22% boven op je maandelijkse salaris, de mogelijkheid om extra vakantiedagen bij te kopen, een goede pensioenregeling, een laptop van de zaak en een NS Business Card;
  • Een persoonlijk opleidingsbudget van € 5.000;
  • Daarnaast mogelijk een opleiding tot griffiemedewerker;
  • Een dienstverband voor 1 jaar met bij goed functioneren uitzicht op een vaste aanstelling;
  • Een werkplek op 2 minuten lopen van station Lelystad.

Meer informatie en reageren
Wil jij je talenten graag inzetten bij provincie Flevoland? Reageer dan vóór 9 november 2020 via het sollicitatieformulier.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Amanda Kost, Statengriffier, op het telefoonnummer 0320 265 209.

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern uitgezet. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure. Voor aanstelling vragen wij om een VOG. Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.