Enthousiast begin van de Stemwijzer voor de provinciale verkiezingen 2019

Gepubliceerd op: 13 december 2018 16:12

Provinciale Staten hebben, net als vier jaar geleden, gekozen voor het aanbieden van de Stemwijzer, als stemhulp voor de kiezers in Flevoland.
Het is de meest gebruikte stemhulp van Nederland, met 6.2 miljoen gebruikers bij de laatste Tweede Kamer verkiezingen.
Op dinsdag 11 december hebben de partijen die nu al in Provinciale Staten vertegenwoordigd zijn, deelgenomen aan een workshop om de belangrijkste Flevolandse onderwerpen voor de Stemwijzer te bepalen. Dankzij de politieke verschillen, hebben de partijen een gepassioneerde input van standpunten en onderwerpen geleverd. Het zijn onderwerpen waarover de partij standpunten aanzienlijk verschillen en er dus voor de gebruikers van de Stemwijzer iets te kiezen valt.
Prodemos, de aanbieder van de Stemwijzer, vertaalt deze uiteindelijk in een dertigtal stellingen die in de Stemwijzer worden opgenomen. Ook bij de totstandkoming van de definitieve stellingen, worden de partijen nauw betrokken.
Zodra bekend is welke nieuwe partijen aan de verkiezingen gaan deel nemen, worden ook deze actief benaderd om input voor de Stemwijzer te leveren.

De Stemwijzer zal medio februari online staan, klaar voor Flevolands gebruik.

Stemwijzer 2

Stemwijzer 2019