Flevoland kent weer een dagelijks bestuur

Gepubliceerd op: 29 maart 2018 15:03

vier van de vijf gedeputeerden maart 2018

Sinds woensdag 28 maart heeft de provincie weer een college van Gedeputeerde Staten.
Momenteel zijn vier van de vijf plaatsen ingevuld.

Harold Hofstra is een nieuw gezicht in het college.
Namens de ChristenUnie neemt hij een deel van de portefeuille over van Ad Meijer, de SP-gedeputeerde die onlangs zijn taken neerlegde.
Jaap Lodders, Jan-Nico Appelman en Michiel Rijsberman keren terug als gedeputeerden voor de fracties VVD, CDA en D66.

De vier (her-)benoemingen vonden gisteravond plaats met een schriftelijke stemming in Provinciale Staten, met allen een positieve uitslag.
Naar verwachting zal op 18 april a.s. de vijfde gedeputeerde worden benoemd, tijdens de vergadering van Provinciale Staten.
Jop Fackeldey, nu nog wethouder in Lelystad, wordt als kandidaat-gedeputeerde namens de fractie PvdA voorgedragen.