Formateurs presenteren coalitieakkoord Flevoland

Gepubliceerd op: 16 juni 2023 14:06

In de provincie Flevoland is een coalitieakkoord bereikt. De fracties BBB, VVD, PVV, ChristenUnie en SGP zijn tot een overeenkomst gekomen.

Toekomst voor het nieuwe land: van, voor en door Flevolanders

Het coalitieakkoord met de titel 'Toekomst voor het nieuwe land: Van, voor en door Flevolanders' wordt vrijdagavond 16 juni 2023 tijdens een persconferentie gepresenteerd in het provinciehuis. De persconferentie vindt plaats van 18.30 tot 19.30 uur, waarbij de formateurs (Pieter van Maaren en Herman Sietsma) en de fractievoorzitters (Anja Keuter, Ellentrees Müller, Willem Boutkan, Harold Hofstra en Geert Post) een toelichting geven aan de pers en vragen beantwoorden.

Foto fractievoorzitters coalitie bij coalitieakkoord
De 5 fractievoorzitters van de nieuwe coalitie.
(v.l.n.r. Geert Post (SGP), Willem Boutkan (PVV), Harold Hofstra (ChristenUnie), Anja Keuter (BBB) en Ellentrees Müller (VVD))

Foto: Feenstra fotografie