Jop Fackeldey namens Flevoland in IPO-bestuur

Gepubliceerd op: 29 mei 2018 17:05

Jop Fackeldey

Gedeputeerde Jop Fackeldey is op 24 mei tot bestuurslid van het IPO benoemd. Hij is vanaf nu verantwoordelijk voor de portefeuille Energie.

Het IPO-bestuur bestaat uit twaalf leden, één gedeputeerde per provincie, en een onafhankelijk voorzitter. Ieder bestuurslid heeft een eigen inhoudelijke portefeuille, zoals financiën of ruimtelijke ontwikkeling.

In de nieuwsbrief van het IPO zegt Jop Fackeldey dat hij het belangrijk vindt om te verbinden. "Het openbaar bestuur bestaat uit het rijk, provincies, waterschappen en gemeenten. De burger heeft geen boodschap aan die verschillende bestuurslagen. We moeten daarom zorgen dat we zoveel mogelijk samen optrekken. De provincies zijn hard nodig vanwege alle grote opgaves, zoals de energietransitie. Daar moeten we in samenspraak met andere overheden werk van maken."