Levendig debat Staten met Eerste Kamer

Gepubliceerd op: 15 februari 2018 09:02

Bezoek Eerste Kamer 14 februari 2018
Provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland in de Eerste Kamer

Op 14 februari waren Statenleden van de provincies Flevoland, Overijssel en Gelderland te gast bij de Eerste Kamer.

Na het welkom door de Voorzitter, mevrouw Broekers-Knol en een gezamenlijke foto in de 'Plenaire Zaal', werd er met de Kamerleden gedebatteerd.
Eerst over de onderwerpen 'Interprovinciale samenwerking OV' en 'Lelystad airport' door A.H. Flierman (CDA) Eerste Kamer , A.H. te Rietsap (CU provincie Overijssel ), H. Nooter (PvdA, provincie Overijssel en onze eigen Shasta Rötscheid (D66). Haar bijdrage over de legitimiteit van besluitvorming (n.a.v. onder meer Lelystad Airport ) maakte indruk. De Flevolandse delegatie was trots.

Daarna werd nog gedebatteerd over 'Bestuurlijke integriteit' door F. Peters (VVD, provincie Gelderland) en Th.C. de Graaf (D66) Eerste Kamer.
De rondleiding in de Eerste Kamer en Ridderzaal leverde nog vele mooie plaatjes en interessante anekdotes op.
Na een keurig kopje thee in de hal keerde ons gezelschap huiswaarts.