Opvolger gezocht voor Leen Verbeek

Gepubliceerd op: 16 maart 2023 13:03

Leen Verbeek stopt na vijftien jaar als commissaris van de Koning in Flevoland. Daarom is de provincie op zoek naar een nieuwe commissaris van de Koning (CdK). Hiervoor is een Voorbereidingscommissie samengesteld. Deze commissie vraagt inwoners van Flevoland om hulp bij het vinden van een nieuwe commissaris. En om jullie alvast een beetje te motiveren is er een video gemaakt waarin aan Flevolanders wordt gevraagd zich te laten horen en een online vragenlijst over hun nieuwe commissaris in te vullen. De introductievideo is hier te zien.

Leen Verbeek zoekt vervanger

Waar kunnen inwoners over meedenken?

Inwoners kunnen meedenken over de inhoud van de vacature. De provincie is bijvoorbeeld benieuwd naar waar de nieuwe CdK volgens de inwoners oog voor moet hebben. Moet diegene vooral kijken naar wat er nu speelt in Flevoland of zich juist meer richten op Den Haag? En stel: men zou bij de sollicitatiegesprekken zitten, wat zouden ze dan vragen aan de kandidaten?

Voor alle inwoners van Flevoland

Alle inwoners van provincie Flevoland (vanaf 16 jaar) kunnen meedoen. De provincie gebruikt de uitkomsten bij het opstellen van de profielschets voor de nieuwe CdK. Deelname is volledig anoniem. Het onderzoek start op 16 maart en deelname is mogelijk t/m 26 maart.