Provinciale Staten stemmen in met ontwerp Structuurvisie Zon

Gepubliceerd op: 19 april 2018 11:04

Op woensdag 18 april stond de vaststelling van het ontwerp structuurvisie zon als bespreekstuk op de agenda van Provinciale Staten.
Een ruime meerderheid van de Staten stemde in met de vaststelling van de ontwerp Structuurvisie Zon.
Een belangrijke stap die nodig is om de doelstelling van Flevoland te halen om in 2030 energie-neutraal te zijn.

Een meerderheid is voor het plan om op maximaal duizend hectare landbouwgrond zonneparken toe te staan.
In de commissie en tijdens het debat zijn een aantal toezeggingen door Gedeputeerde Staten gedaan om dit zorgvuldig te doen plaatsvinden.

Nu gaat het beleidsstuk voor 6 weken ter inzage voor inspraak.
Gedeputeerde Staten verwerken vervolgens de inspraakreacties en inhoudelijke toezeggingen in een Nota van Beantwoording.

Deze wordt samen met de definitieve versie van de Structuurvisie Zon aan de Commissie Ruimte voorgelegd.
Daarin zijn de uitkomsten van de inspraak en de toezeggingen verwerkt.
Vervolgens stellen uw Staten voor het zomerreces de definitieve Structuurvisie Zon vast.

Kijk hier de uitzending terug: klik op agendapunt 9a