Provinciale Statenvergadering 17 juli 2024

Gepubliceerd op: 16 juli 2024 09:07

Op woensdag 17 juli vindt de laatste Provinciale Statenvergadering voor het zomerreces plaats. Vanwege een volle agenda start de vergadering al om 14:00 uur.

Deelnemers cursus Politiek actief voor de provincie Flevoland

Ter afsluiting van de cursus Politiek actief voor de provincie Flevoland zijn de deelnemers deze middag ook uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de PS-vergadering en het diner.

Opening

De vergadering wordt om 14:00 uur geopend en de agenda wordt vastgesteld. De voorzitter spreekt de mededelingen uit en vervolgens wordt ruimte gegeven aan het vragenhalfuurtje.
De Lijst Ingekomen Stukken en de besluitenlijsten van de PS-vergadering van 26 juni en de integrale Statencommissie van 3 juli worden vastgesteld.

Hamerstukken

De vergadering gaat door met de hamerstukken (onderwerpen waarover geen debat meer wordt gevoerd):

• Zienswijze begroting Randstedelijke Rekenkamer 2025
• Afdoening Moties

Bespreekstukken

Waarna de vergadering vervolgt wordt met de bespreekstukken. Op de agenda staan:

a. Zomernota 2024
b. Ontwerpbeleid cultuurnota 2025-2028
c. Economisch programma 2024-2028 – programmalijn 3 en 4
d. Noodfonds Corona
e. Instellingsbesluit Presidium en benoeming leden Presidium

Benoeming en afscheid

Vanwege zijn benoeming tot Staatssecretaris van Openbaar Vervoer en Milieu zal vandaag afscheid worden genomen van gedeputeerde C.A. Jansen.
Vervolgens zal de kandidaat gedeputeerde namens de PVV, de heer A.J.A van Dijk, voor benoeming worden aanbevolen.

Moties vreemd

Als laatste punt staan de Moties vreemd aan de orde van de dag geagendeerd, waarna de voorzitter de vergadering sluit.

De vergadering is openbaar. U kunt de vergadering ook via de livestream via de website volgen.