Regenboogweek 2022

Gepubliceerd op: 07 oktober 2022 08:10

Ook dit jaar staat de Provincie Flevoland weer stil bij de Regenboogweek, met op dinsdag 11 oktober de jaarlijkse coming out dag.
Net als op veel andere plekken in het land, wappert deze week ook voor het provinciehuis weer de regenboogvlag.

Wapperende regenboogvlag
De regenboogvlag wappert ook dit jaar voor het provinciehuis.

Hijsen regenboogvlag

De regenboog staat voor LHBTI maar ook diversiteit en inclusie. Flevoland is regenboogprovincie en volgende week staan we stil bij de positie van LHBTI-ers en andere groepen in de samenleving die zich er niet altijd bij voelen horen.
Of zoals gedeputeerde Jan de Reus zei bij het hijsen van de regenboogvlag: "Het is belangrijk dat iedereen zijn bijdrage kan leveren, in de maatschappij maar ook in onze eigen organisatie.
En dat iedereen gelijke kansen heeft en kan zijn wie die is, in alle vrijheid. Met de regenboogvlag laten we aan de samenleving zien dat diversiteit en inclusie voor ons belangrijke waarden zijn."