Statengriffie maakt stappen in project DOS

Gepubliceerd op: 24 april 2018 10:04

Contracten GO getekend
v.l.n.r.: Peter Albers (projectleider), Christa Sangers (projectsecretaris), Jaap Bouman (GO) en Amanda Kost, Statengriffier

Afgelopen donderdag hebben de Statengriffie in samenwerking met GemeenteOplossingen (GO) weer een stap gezet in het project Digitalisering Ondersteuning Staten.
De handtekeningen zijn gezet; het ontwikkelen van digitale Moties, Amendementen en Digitaal Stemmen is een feit!

De griffie is in januari 2017, met instemming van Provinciale Staten, begonnen met het project DOS. Groen licht om een droom te realiseren: digitaal vergaderen.

De eerste stap binnen het project was digitaal verantwoorden. Sinds mei 2017 verantwoorden de fracties hun uitgaven digitaal. Geen mappen meer vol papieren die een accountant moet uitspitten, maar in plaats daarvan, een gebruiksvriendelijke, transparante en duurzame oplossing.
Statenleden en burgerleden krijgen binnenkort ook de mogelijkheid om digitaal te declareren. Aankomende week vinden de laatste testsesssies plaats.

De griffie kijkt uit naar een vruchtbare voortzetting van deze samenwerking met mooie producten als uitkomst!