Vergadering Provinciale Staten 25 september 2024

Gepubliceerd op: 24 september 2024 21:09

Vanmiddag vergaderen de leden van Provinciale Staten weer.

Agenda

We beginnen met de benoeming van een nieuw burgerlid voor de fractie SterkLokaalFlevoland: Alex March. Na deze benoeming wil de fractie PvdA tijdens een interpellatiedebat graag vragen stellen aan de gedeputeerde over de toekomst van het tuinbouw- en landbouwbeleid in Flevoland.

Na het interpellatiedebat willen de fracties PVV en ChristenUnie graag mondelinge vragen stellen over het openbaar (bus)vervoer in Flevoland/EBS. De PvdA wil tijdens dit vragenhalfuurtje graag vragen stellen over de Lelylijn.

Hamerstukken en bespreekstukken

Twee hamerstukken: opheffen geheimhouding en de samenwerkingsafspraken PS-GS Omgevingswet. Ook twee bespreekstukken: instellen werkgroep vergroten politieke jongerenparticipatie. Dit Statenvoorstel is in PS geagendeerd na bespreking in het Fractievoorzittersoverleg van 17 juli jl. Ook de Zienswijze bestemming jaarrekening resultaat 2023 OFGV is een bespreekstuk.

Openbare publicatie concept moties en amendementen

Met ingang van heden worden concept moties en amendementen voorafgaand aan de vergadering niet meer in een besloten omgeving gepubliceerd. Tot deze besloten omgeveing hadden alleen de Staten- en burgerleden toegang.

De concept moties en amendementen zijn nu openbaar terug te vinden op de website van Provinciale Staten, op de datum van de Provinciale Staten vergadering onder het kopje 'concept moties en amendementen'. Hiermee zijn de concepten voor iedereen inzichtelijk, ook voordat ze worden ingediend in de vergadering.

Er zijn twee concept moties vreemd aangeleverd: FvD en SLF over waardering inzet burgerleden en BBB over de veiligheid van mensen en kinderen boven de bescherming van de wolf.

De vergadering is weer live en achteraf mee te kijken via de website.